Tuesday, January 1, 2013

Mekap? My Style ( Without Tutorial Video )

First of all, Anne beritahu awal-awal ini bukan tutorial, tapi penjelasan cara secara umum macam mana Anne bersolek. Yang pastinya, Anne akan cuba upload video tutorial yang simple, dan yang pastinya bukan Anne yang buat video tutorial tersebut sebab Anne di sini sebagai seorang blogger bukan vlogger.

First of all step solekan Anne bermula dengan Penyegar Liang Pori Alaisyah, berfungsi sebagai penyegar, lepas tu, Anne akan gunakan Sari Pelembab Awet Muda Alaisyah, dan Pencerah Muka Alaisyah.

Next is Krim Kecantikan Alaisyah dan BB Cream Alaisyah. Fungsinya untuk menutup cela dan sebagai asas solekan. Jangan lupa betapa pentingnya untuk fokus pada mata anda yang macam panda tu iye..

Anne gunakan Silkygirl Pure Smooth Pressed Powder SPF20, cukup sesuai dan sempurna untuk kulit Anne, seriously matte finish, oil free, soft texture. Ini bukan promote tapi kenyataan... Murah pun murah..

Lepas tu, Anne pakai eyeliner (Silkygirl), lepas tu maskara (Silkygirl).

Lepas tu, Anne pakai lipbalm dan lipstick (Silkygirl) yang tak ketara warnanya. Anne jarang pakai lipgloss... Anne cuma akan pakai lipgloss kecuali kalau ada event penting.

Yang paling penting untuk dibawa kemana-mana...
Pressed Powder
Eyeliner
Maskara
Lipstick

No comments:

Post a Comment