Friday, December 28, 2012

Orang Kata

Ada orang kata... Perempuan yang sering ketawa, selalu menyembunyikan kesedihannya dari orang lain. Sesekali terfikir akan kebenaran di sebalik kata-kata itu.Bila hati kita gembira, kita senang, ramai yang datang menghimpit, bila kita sedih, kita marah, kita dalam kesusahan, semuanya menghilang. 

Seriously, Anne pernah rasa macam tu. Sebab tu, Anne jarang percayakan orang yang mengaku kawan Anne. Sebab satu-satunya kawan baik Anne adalah Cik Neko. Cik Neko, budak perempuan yang baik, cerdik, sopan. Dia bestfriend Anne. 

Sebab Anne ni kasar, Cik Neko pula sopan. Orang fitnah kata kami kata kami lesbian. Masa tu, Cik Neko maafkan orang tu. Tapi Anne tak maafkan orang tu. Sebabnya, Anne dah jemu maafkan orang yang menyakiti Anne, in additional of that, orang tu dah banyak kali menyakiti Cik Neko. 

Anne memang keras kepala time tu. Anne siap ugut orang tu, kalau dia sakitkan hati Cik Neko lagi, Anne bunuh dia. Haha... Gila Anne nak buat betul-betul. Anne masih waras lagi lar... Tapi orang tu memang sengaja nak tuang minyak petrol dalam api yang sedang marak. Ada ke patut dia pergi bercerita pasal hal tu dengan kawan sekelas Anne masa sekolah dan menyebabkan pentengkaran antara Anne dengan Cik Una. 

Bengang betul Anne masa tu. Tahap marah Anne tu, sampai kawan-kawan Cik Anne yang lain menjadi mangsa kemarahan Anne masa tu, kesian dia orang, niat dia orang nak menyejukkan keadaan tapi terkena panahan kata-kata pedas Anne.

Tapi setelah masa berlalu, seorang hamba Allah berjaya melakukan brainwash ke atas otak Anne yang agak penuh dengan kemarahan dan dendam yang tepu dalam diri. Walaupun Cik Neko tak tahu siapa hamba Allah tersebut, dia bersyukur sangat ada orang berjaya menjatuhkan ego kawan dia ni. 

Yang pastinyer, hamba Allah itu, berjaya melakukan brainwash dalam masa yang tidak sampai 3 jam. Wah hebat. Tahniahlah pada hamba Allah tersebut.

Panjang pula Anne menceceh hari ni kan, Anne rasa sebelum lagi panjang Anne bercerita. Anne berhenti dulu keyh.

No comments:

Post a Comment