Friday, December 21, 2012

Ketika Malam

Ketika malam menjelma, aku mencari kekuatan dalam diri. Untuk menghubungi rakan-rakan bestfriand ku yang aku tak berapa kenal sangat untuk membantunya mengundang mereka, ke majlis pertunangannya. Huhuhu... mahu luruh jantung ini, saat menaip mesej kepada mereka. Walaupun, tak semua mampu aku hubungi. Namun, respon pertama yang aku terima nyata menenangkan. Huhu... Sebenarnya... Aku harap mereka boleh datang... Sebab aku mahu, bestfriend aku happy... (p/s : sbb dia kwn terbaik yang pernah aku ada). 

Haish... Bila pula giliran aku, nak bertunang bagai... Haha gatal... Tapi lumrah la kan... Siapa tak nak kahwin... Masalahnya... Ada ke lelaki yang nak tunang dengan aku... Da lah garang, degil, keras kepala, brutal, kasar, lasak, bla bla bla bla... Kalo ada lelaki yang baca ni... Sure... Dia akan cakap macam ni...

"Sure reject minah ni, tak boleh wat bini..." 

Ya Allah... Tenangkanlah jiwa hamba untuk menjalani kehidupan yang telah kau anugerahkan kepada hamba. Sampai nanti jodoh yang engkau tentukan sampai, hamba terima dengan redha. Sementara itu, hamba ingin mencapai cita-cita hamba untuk membanggakan ibubapa hamba. Dan mencapai segala impian hamba untuk mencapai impian hamba untuk berjaya dalam hidup hamba di bumiMu yang indah ini.

No comments:

Post a Comment